Investiční záměry navazují na urbanistickou studii, kterou pro město Ostrava dokončila roce 2023 firma AFRY CZ.
Jaké změny se chystají? Účastníci veřejného projednání se o nich dozvěděli a měli možnost diskutovat v úterý 17. září. V MAPPA Za výlohou jsme se opět setkali při veřejném projednání druhého ze tří investičních záměrů, které se zabývají možnostmi proměny ulic Bohumínská a Frýdecká.
Návrh proměny ulic představili architekt Josef Kříž a dopravní specialista Jiří Lávic ze zpracovatelského týmu firmy AFRY CZ.. Publikum seznámili s výsledky dopravních analýz, které potvrzují, že ulice dnes neplní primárně tranzitní funkci a po proměně by mohla vytvářet příjemnější prostor pro život obyvatel. Investiční záměr pro úsek od lávky za památníkem v Komenského sadech po křižovatku s ulicí Muglinovská a Orlovská navrhuje tyto změny:
snížení počtu jízdních pruhů ze 2+2 na 1+1 s doplněním o odbočovací pruh v křižovatkách pro komfortní levé odbočení.
proměnu chodníků na stezky pro chodce a cyklisty s odděleným provozem po téměř celé délce úseku.
doplnění přechodů světelnou signalizací a případně později středovými ochrannými ostrůvky.
využití prvků modrozelené infrastruktury a výsadbu stromů v místech, kde to umožňuje podzemní vedení technických sítí a rozhledy v křižovatkách.
Co nejvíce zajímalo přítomné publikum a jaké podněty k návrhu mělo?
- Řeší investiční záměr úpravy přilehlých ulic, kterými si řidiči zkracují cestu mezi ulicemi Muglinovská a Bohumínská? Například ulicí U jeslí.
- Návrh by neměl zapomínat na výjezd z nové hasičské zbrojnice.
- Slouží ulice Bohumínská a Frýdecká tranzitní funkci, nebo zde převládá cílová doprava? Nevyvolá snížení počtu jízdních pruhů dopravní kolaps?
- Bylo by možné urychlit stavební změny navrhované pro rok 2040?
Na dotazy odpovídali kromě výše zmíněných také starosta městského obvodu Slezská Ostrava Richard Vereš a ředitel MAPPA Ondřej Vysloužil.